» חזרה לאתר

© כל הזכויות שמורות
לחרגול הוצאה לאור
בכפוף לתנאי השימוש


שם הספר:
האחרון
שם המחברת: תמר גלבץ

עורך: אלי הירש
מהדורה ראשונה, מרץ 2023
מספר עמודים: 166

פורמט: 13.5X21 ס"מ
כריכה: רכה
על העטיפה:
איור מאת ענת בנדורי
עיצוב העטיפה: ירמי אמסטר

מחיר מומלץ: 88 ₪

מסת"ב 978-965-560-053-7
דאנאקוד: 497-1234

    תמר גלבץ | האחרון   > ביקורות וקישורים

 

האחרון

"בדרכה אל המוות גלבץ מתפלשת בחיים הגשמיים, על כל עליבותם ותפארתם, ומזכירה לנו שכולנו נגיע בסופו של דבר לאותו המקום. כולנו הולכים למות, אבל רק גלבץ יודעת לכתוב על זה ככה."
אילה בן פורת, הארץ, 9.6.23  » לכתבה המלאה

"גלבץ, שמתה זמן קצר בלבד לפני צאתו לאור של 'האחרון', הצליחה לכתוב ספר שלם על מוות בחושניות מפתיעה ובאנרגיות שלא קרסו בשום שלב לרחמים עצמיים. ספר... שיש בו תשוקה לחיים, ויש בו שפה שיוצאת מן הדף כאילו היתה גוף פיזי, שמטלטל ומזיז ומפעיל את גוף הקוראת, ובעיקר מעוררת השראה."
דפנה לוי, ישראל היום, 21.4.23  » לכתבה המלאה

"יש סופרים שאצלם המלים הן אמצעי למסירת העלילה, וישנם כאלה שאצלם המלים עצמן הן עיקר, מקור לעונג "ולהתפעמות. תמר גלבץ היתה מהסוג השני. בחיבור "הנאת הטקסט" הגדיר רולאן בארת את הכתיבה כ"מדע ההתענגויות על השפה, הקאמה סוטרה שלה", והתיאור הזה נראה לי הולם במיוחד לפרוזה החושית והחושנית של גלבץ."
יוענה גונן, הארץ, 28.3.23  » לכתבה המלאה

"כל מה שהיה נוכח תמיד בספרות של גלבץ — חומרי חיים עתירי גוף וחושים וריחות וטעמים — מגיע כאן באופן טבעי לשיאו, עם התקרבותו הממשית מאוד של הסוף. "אני מריחה את המוות", היא כותבת, ויש לו ריח עז ומטריד יותר מכל הריחות שגלבץ שונאת כל כך: קלמנטינה, מיונז, כלבים, כפפות גומי ובעיקר חומוס. חומוס עם בצל. ולא מפתיע שכמו את חייה, היא מקפידה לביים ולסגנן בספר גם את הלווייתה: "בוקר צח וחורפי בקריית שאול. ושקט ודממה. וקריר ונעים נעים."
מאיה בקר, הארץ, 9.3.23  » לכתבה המלאה

"לספרה הרביעי של תמר גלבץ עדיין אין שם, אבל כשייצא לאור בעוד כמה חודשים הוא יהיה אנדרטה לאישה שכתבה אותו. ביום שלישי, אחרי שנים של התמודדות עם מחלת הסרטן, מתה גלבץ. היא היתה בת 65 ודמותה הכמעט איקונית, במשקפי שמש נצחיים ותספורת קארה מסותתת, השפיעה על רבים מקוראי הספרות המקורית הישראלית. אולי מפני שהיתה מוכרת לקהל רחב עוד לפני פרסום ספריה ככותבת ב"הארץ" וב"העיר"
גילי איזיקוביץ, הארץ, 30.11.22  » לכתבה המלאה